2007/05/23

Przedstawiamy: pg.lost

Kraj: Szwecja
Gatunek: post rock
Linki: http://www.myspace.com/pglost
Skład: Gustav Almberg, Mathias Bhatt, Martin Hjerstedt, Kristian Karlsson

Ten zespół to jedno z moich ostatnich odkryć. Pierwszy raz styczność z twórczością pg.lost miałem w niedzielę, kiedy to ukazała składanka The Silent Ballet IV (dostępna do ściągnięcia tutaj), na której oprócz uzdolnionych Szwedów jest także postrockowy zespół z Polski - California Stories Uncovered. Pierwszy raz mi się zdarzyło, abym słuchając jakiejś składanki zatrzymał się w pewnym momencie pod wrażeniem jednego z utworów. Tak było w przypadku pg.lost i ich utworu Yes I Am. Bardzo rzadko kiedy jakiś zespół zaczyna mi się podobać od pierwszego przesłuchania. Wcześniej zdarzyło mi się to chyba tylko w przypadku Explosions In The Sky i Yndi Halda.



pg.lost to jeden z fali nowych zespołów postrockowych, jednakże wyróżnia się spośród reszty dojrzałością kompozycji, a także dopracowaniem swoich utworów. Podoba mi się to, iż potrafią oni umiejętnie budować klimat kompozycji, poprzez balansowanie pomiędzy lekkim, nieco transowym post rockiem w stylu Explosions In The Sky, a ostrzejszym graniem w stylu Mogwai. Kunszt muzyczny pg.lost możecie również zaobserwować w poniższym fragmencie koncertu:


W najbliższym czasie zespół ma wydać EPkę, którą będzie można nabyć na ich stronie myspace.

Brak komentarzy: